Els Nadals acostumen a ser un moment àlgid per a aquells que es dediquen a la venda, en el sentit més ampli. I immersos com som en una profunda crisi -econòmica i moral- el retall de fons que destinen organitzacions -especialment a les empreses i en menor mesura les administracions- a la seva comunicació és palès en el nombre d’anuncis i campanyes que es tiren endavant.

Es temps de “refregits” -alguns en dirien “el muntatge del director” o una  remescla-, de “trutxos”, com si el retall no només afectés als mitjans, sino també a la creativitat; com si els ajustaments afectessin també a les neurones dels que encarreguen i els que pareixen campanyes. Es temps d’enganys i auto-enganys, hom escolta que els preus han baixat i lo essencial és més car que l’any passat; i l’optimisme nodreix els nostres actes de compra quan hauríem de fer tot just el contrari.

I vet aquí un exemple, un clar exponent del cinisme i el sarcasme que regna en alguns “ambients nadalencs vitalicis” en el que semblen viure -a costa dels altres, és clar- uns quants; un món de fades pagat amb l’esforç i la suor dels altres:

El primer regal de Nadal per a tots els ciutadans.
La línia 9 ja és aquí.


Un regal? Com es pot ser tan cínic! No som tots els cituadans els que hem pagat (amb o sense tres per cent), paguem i pagarem 6.500 milions d’euros -això és el que anuncien ara, ja veurem quan acabarà costant1– d’un servei reclamat des fa anys!

El que més dol, és que a més, paguem la campanya publicitària i aquésta no s’inclou en el pressupost!

  1. TMB reclama aumentar tarifas para asumir el coste de explotar la L9, 20 millones en su primer tramo en línia: http://www.santako.com/index.php?option=com_content&view=article&id=739:tmb-reclama-aumentar-tarifas-para-asumir-el-coste-de-explotar-la-l9-20-millones-en-su-primer-tramo&catid=1
Advertisements